Program lojlanościowy, jak działa i co daje klientom?

Strona GłównaPAYBACK EkstraPorady ● Program lojalnościowy

Program lojalnościowy sklepu lub punktu usługowego zawsze budzi duże zainteresowanie wśród klientów. Pozwala im czerpać korzyści z zakupów, czyli z tego, co robią niemal codziennie. Jak się okazuje, powstają też systemy lojalnościowe, które skupiają wokół siebie wielu różnych przedsiębiorców.

Właśnie tego typu programem jest PAYBACK, obecnie największy i jeden z najpopularniejszych systemów lojalnościowych w naszym kraju. Duże zainteresowanie nim wynika z faktu, że uczestnicy mogą zbierać punkty u wielu partnerów i wydawać je na różne sposoby. Poniżej przedstawiamy bliżej działanie PAYBACK, a także podajemy przykłady innych znanych programów lojalnościowych.

Co to jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to jeden z elementów wizerunku marki, a także forma komunikacji z klientem. Ma przyciągnąć uwagę nowych klientów oraz zatrzymać na dłużej osoby, które już korzystały z oferty danego sklepu lub usługodawcy. To działanie promocyjne na rzecz wybranej marki lub wielu firm zgromadzonych pod szyldem danego programu lojalnościowego, takiego jak np. PAYBACK. Co ciekawe, program może być organizowany zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla firm.

Poszczególne programy różnią się pod względem zasad, według których funkcjonują oraz korzyści, jakie otrzymują ich uczestnicy np. w przypadku Programu PAYBACK zbierasz punkty, które później możesz wymienić na nagrody. Środki te mogą też być wirtualne lub w formie naklejek czy pieczątek. Niektóre programy lojalnościowe, zarówno te dla firm, jak i indywidualnych konsumentów, polegają na przyznawaniu rabatów na określone zakupy po uzbieraniu odpowiedniej liczby punktów. To najpopularniejsze rodzaje programów lojalnościowych, które w naszym kraju przyciągają uwagę konsumentów.

Poznaj Program PAYBACK dla klientów

PAYBACK zaliczany jest do największych i najpopularniejszych programów lojalnościowych w Polsce. Warto wiedzieć, że program funkcjonuje też w innych krajach na świecie. Skupia on wokół siebie wiele znanych i cenionych marek. Od początku istnienia PAYBACK partnerzy się zmieniali, jednak zawsze jest ich wielu. Wśród nich znajdują się firmy z różnych branż, dzięki czemu niemal każdy uczestnik może znaleźć sklep lub punkt usługowy, w którym zbierze punkty. Partnerami są m.in. stacje paliw bp Polska, sdrogerie dm, markety budowlane Mrówka, kina Multikino, a także szereg sklepów internetowych oraz firmy z sektora ubezpieczeniowego, finansowego czy telekomunikacyjnego.

Jak zbierać punkty w Programie PAYBACK?

Punkty w Programie PAYBACK możesz zbierać na kilka sposobów, co świadczy o trosce o klienta i skupieniu na jego potrzebach. Punkty podstawowe przyznawane są w czasie zakupów u wybranego partnera. Jeżeli chcesz wiedzieć, jaki dokładnie jest przelicznik, sprawdzisz to w zakładkach „Sklepy online” i „Sklepy stacjonarne”. Punkty PAYBACK, które przyznamy za transakcję obliczysz za pomocą platformy do przeliczania punktów. Jeśli zależy ci na szybszym zbieraniu punktów, aktywuj dostępne na stronie lub aplikacji kupony. Pamiętaj, że kupony mają swoją datę ważności , dlatego musisz wykorzystać je w określonym terminie.

Kiedy na twoim koncie pojawi się już wystarczająca liczba punktów, wejdź w zakładkę „Nagrody” i wymień zebrane środki na nagrody rzeczowe lub vouchery. Inną opcją jest wykorzystanie uzbieranych środków do obniżenia wysokości rachunku u partnerów stacjonarnych, np. w droeriach dm i na stacjach bp Polska. Zebrane punkty możesz też przekazać na cele charytatywne, wspierając tym samym np. program Pajacyk.

Karta czy aplikacja – z czego lepiej korzystać?

Niemal do każdego programu wydawana jest karta lojalnościowa. Obecnie tworzone są także aplikacje lojalnościowe. Z czego lepiej korzystać? Wielu klientów przyzwyczaiło się do pokazywania tradycyjnej, plastikowej karty przy kasie, jednak korzystanie z aplikacji jest o wiele wygodniejsze. W przypadku PAYBACK możesz dzięki niej w dowolnej chwili przeglądać oferty partnerów, sprawdzić posiadany stan punktów, aktywować kupony oraz korzystać z wirtualnej karty, którą masz zawsze pod ręką.

Jakie jeszcze programy lojalnościowe są realizowane w polskich sklepach i punktach usługowych?

PAYBACK to największy w Polsce, ale nie jedyny program lojalnościowy, który przyciąga uwagę konsumentów. Dużą popularnością cieszą się też typy programów lojalnościowych, jakimi jest cashback. Najczęściej oferują go banki, ale są także rodzaje systemów bonusowych niezależne od jednostek finansowych. Polegają one na tym, że klient otrzymuje częściowy zwrot kwoty, jaką wydał na zakupy. Cashback może być powiązany z konkretnym produktem finansowym lub oferowany za zakup określonego asortymentu.

Innym rodzajem programów lojalnościowych budzących zainteresowanie klientów są te opracowywane przez konkretne sklepy. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w odróżnieniu od PAYBACK, tego typu systemy obowiązują wyłącznie w danej sieci sklepów. Natomiast mając kartę PAYBACK, zbierasz punkty u wielu partnerów jednocześnie – to multipartnerski program bonusowy.

Zwróć uwagę na to, że PAYBACK ma w ofercie platformę finansową, dzięki której można zyskać równocześnie premię od banku oraz punkty w Programie – dowiedz się o niej więcej we wpisie PAYBACK Finanse - co trzeba wiedzieć?. Na podobnej zasadzie możesz zbierać punkty również na platformie telekomunikacyjnej Programu. Znajdziesz na niej propozycje przygotowane przez największych operatorów sieci komórkowych, a także VOD w kraju.

Jeżeli chcesz wprowadzić Program PAYBACK w swojej firmie przejdź na stronę business.payback.pl >>

Rozpocznij oszczędzanie z PAYBACK: zbieraj °punkty, wymieniaj na zakupy i nagrody!