Click & collect co to znaczy i gdzie działa?

Strona GłównaPAYBACK EkstraPorady ● Click & Collect

Click & collect to innowacja na rynku e-commerce, która umiejętnie łączy świat online i offline. Dzięki tej usłudze złożysz zamówienie w sieci, a zakupy odbierzesz w sklepie stacjonarnym. Formuła „zamów i odbierz” zyskuje coraz większą popularność.

Zakupy w systemie click & collect to ogólnoświatowy trend, który zaczął prężnie się rozwijać wraz z początkiem pandemii COVID-19. Tendencja ta jest widoczna na rynku światowym – analitycy prognozują, że w USA w 2024 roku z tego systemu będzie korzystało co najmniej 150 mln ludzi. Usługa ta staje się coraz popularniejsza również w Polsce. Do sklepów, które wdrażają to rozwiązanie, dołączają kolejne znane marki.

Click and collect – co to takiego?

Click & collect to usługa, którą wprowadza coraz więcej marek z różnych branż. Dzięki niej zrobisz zakupy w wielu sklepach, które mają swoje internetowe i stacjonarne oddziały. W praktyce wygląda to tak, że składasz zamówienie poprzez stronę internetową, jednak przy sposobie dostawy nie wybierasz kuriera ani odbioru w punkcie, tylko odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym. Po wybrane produkty możesz udać się w dogodnym momencie, np. w czasie przerwy w pracy. W zależności od sklepu i jego polityki twoje zakupy mogą być gotowe do odbioru nawet w kilkanaście minut od momentu złożenia zamówienia. Najczęściej jednak usługę realizuje się w ciągu 24 godzin. W ten sposób kupujesz wygodnie, w zaciszu własnego domu (jeśli korzystasz ze strony internetowej) lub z dowolnego miejsca (gdy pomaga ci w tym aplikacja mobilna).

Click & collect – na świecie i w Polsce

O systemie click & collect słychać było już w 2014 roku, jednak w tamtym okresie niewiele firm zdecydowało się na jego wdrożenie. Prawdziwym motorem napędowym rozwoju tego modelu stała się pandemia COVID-19. To właśnie wtedy duże sieci sklepów zaczęły zachęcać klientów do składania zamówień w sieci i odbierania ich osobiście, z zachowaniem zasad dystansu społecznego. Szacuje się, że w Wielkiej Brytanii model ten już wkrótce będzie stanowił prawie 14% całego rynku e-commerce. Raporty zlecone przez firmę Planet Retail jeszcze przed pandemią koronawirusa wskazywały, że już 84% dużych sieci handlowych oferuje możliwość skorzystania z systemu „zamów i odbierz”. Ta forma zakupów dopiero rozwija się w naszym kraju, jednak coraz więcej znanych marek ma tego typu opcję w swojej ofercie. Wśród nich są zarówno duże dyskonty, jak i mniejsze sklepy internetowe. Planowanie zakupów nawet z 3-dniowym wyprzedzeniem to jedna z możliwości, jakie czekają na ciebie w ramach usługi click & collect.

System click & collect i jego przyszłość

Zaletą nowego modelu jest m.in. wygodne połączenie zakupów wirtualnych i stacjonarnych. To właśnie dlatego usługa click & collect stała się tak popularna zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. To bardzo wygodne oraz przystępne rozwiązanie, dzięki któremu zrobisz zakupy na własnych zasadach, ominiesz długie kolejki, a także zaoszczędzisz dziesiątki godzin spędzanych między sklepowymi półkami. Warto wspomnieć, że dzięki współpracy PAYBACK z Carrefour można skorzystać z oferty click&collect i zamówić zakupy z odbiorem w wybranym sklepie sieci Carrefour.

Rozpocznij oszczędzanie z PAYBACK: zbieraj °punkty, wymieniaj na zakupy i nagrody!